Заповед № 516 / 16.11.2020 - Графци oтносно Правилата и мерките за работа на съдилищата в условията на пандемия
З А П О В Е Д
№ 516 / 16.11.2020 г.
На основание чл.80, ал.1, т.1 вр. с ал.2 от ЗСВ в изпълнение на решение от извънредното заседание по протокол № 39 на Съдийската колегия на Висш съдебен съвет, проведено на 10 ноември 2020 г. за актуализиране Правилата и мерките за работа на съдилищата в условията на пандемия,
НАРЕЖДАМ:
В съответствие с новите разпоредби в раздел IX на Правилата и мерките за работа на съдилищата в условията на пандемия - „Относно съдиите и съдебните служители“, където т. 4, т. 5 и т. 6 са редактирани - Да се изготвят графици на работа на съдиите и съдебните служители в съда, съобразно епидемичната обстановка в съответния регион и броя на заболелите магистрати и съдебни служители в съответния орган на съдебна власт, при ротация на групите съдии и служители, до момента, в който Националният оперативен щаб и Правителството на България обявят, че опасността от зараза с COVID-19 е отминала УТВЪРЖДАВАМ графици на работа на съдиите и съдебните служители на РС - Монтана, неразделна част от настоящата заповед, считано от 16.11.2020 г. до 27.11.2020 г. включително.
По отношение на службите Наказателно деловодство, Бюро за съдимост, съдебни секретари НК, съдебни секретари ГК и Счетоводен отдел понастоящем не се утвърждават графици, тъй като отсъстват служители от посочените служби поради временна нетрудоспособност и службите не са в пълен състав. След завръщане на работа на отсъстващите служители незабавно ще се изготвят графици за посочените служби.
- При изготвяне на графиците е преценена възможността за разглеждане на всички насрочени дела, с оглед конкретната епидемична обстановка и броя на заболелите магистрати и съдебни служители в РС - Монтана, като се съобразява следното относно съдиите и служителите, които са повече от двама в помещение:
- Съдиите работят по един в кабинет и е налична възможност за проветряване (помещения с прозорци) и постоянна дезинфекция;
- В службите, деловодствата и канцелариите работят толкова служители, колкото е възможно при спазване на разстояние между тях от минимум 2 метра и е налична възможност за проветряване (на помещения с прозорци) и постоянна дезинфекция.
- ЗАДЪЛЖАВАМ съдиите по вписвания, държавните съдебни изпълнители и съдебните служители, които не са дежурни в графика за деня, поради това не са на работните си места, да бъдат на разположение в рамките на работното време на съда, за да могат да се явят при възникнала необходимост, до отпадане на риска от заразата с COVID-19.
- В изпълнение на новата т. 7 от Правилата - При необходимост и въз основа на обективни данни за разпространението на заразата с COVID-19, сочещи на увеличение броя на заболелите в съдебен район - Монтана или в РС - Монтана, допълнително ще бъде взето решение да се отсрочват насрочените производства, да не се провеждат открити съдебни заседания и да се разглеждат само дела с неотложен характер, посочени в чл. 329, ал. 3 от Закона за съдебната власт, за определен от него разумен срок.
- Настоящата заповед да се публикува във вътрешната служебна страница на РС - Монтана и в страницата на съда в Интернет - за сведение и изпълнение от посочените служители - отговарят административният секретар и системният администратор.
И. Ф. АДМИНИСТРАТИВЕН
РЪКОВОДИТЕЛ-ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА РАЙОНЕН СЪД МОНТАНА:
/КРАСИМИР СЕМОВ/